You are currently viewing אם מתאמצים מגיעים למקומות נפלאים (אל צלטן)
Lago de los tres

אם מתאמצים מגיעים למקומות נפלאים (אל צלטן)

יום ראשון מזג האוויר לא איפשר יציאה אז הוקדש ליום של למידה..
כמה מילים על הלימודים..
תכלס, בואו נדבר על זה רגע..זה לא פשוט! ללמד 3 ילדים במקביל כשכל אחד זקוק ללמידה אחרת ובנוסף יש את אביה שגם הוא זקוק ללמידה ולתשומת לב.. ואיכשהו תמיד אחרי הימים האלה אני יוצאת מתוסכלת ומרגישה שלא עשינו "עד הסוף" ושלא הגענו לכל אחד כמו שהייתי רוצה..
ואז, באחת מהיציאות שלי שבהם אני לוקחת אוויר לעצמי לבד ושותה קפה בנחת ומתמלאת בכוח, לפתע חשבתי כמה זה פשוט! ממש כמו בבית ספר – פשוט להכין מערכת ברורה ומסודרת לכולם וככה כולנו נרגיש סדר ונדע מה עושים..
וואו! לא יאומן! כמה פשוט וכמה יעיל הדבר הזה ואיזה סדר זה עשה לכולנו.. אז יום ראשון הוגדר כהצלחה! למדנו ביעילות מופתית ואפילו סבא וסבתא הצליחו ללמד וגם נוה הצליח להשחיל אחר צהרים שיחת זום עם הכיתה וגם דייט זוגי באמצע היום היה כאן! מדהים אותי כל פעם מחדש איך לפעמים הדברים הקטנים כל כך עושים שינוי טוב כל כך !

טוב אחרי שכבר ארזנו את עצמנו ממש פעמיים בשבוע שעבר וביטלנו כי פעם אחת אבישי לא הרגיש טוב ופעם אחת דביר וביום ראשון מזג האוויר לא היה לטובתנו, לא וויתרנו וביום שני סוף סוף יצאנו לפיץ רוי! הרי לשם כך התכנסנו כאן וכל המסביב שעשינו הוא נחמד, יפה ומרשים אבל לא גולת הכותרת…
והאמת שכל הזמן חשבנו שנעשה את המסלול המאתגר הזה בקונסטולציה משפחתית של הגדולים איתי או עם אבישי או שנמצא איזה מוצ'ילר שישמור על הילדים תמורת לילה בדירה אמיתית ולא בהוסטל… אבל השיח שנהיה פה בבית על הפיץ רוי נתן לכולם דרייב ואף אחד לא וויתר וכולם רצו לצאת לאתגר! אז ככה למדנו כולנו את הדרך עם המפה, חלמנו, חיכינו והנה הגיע היום! השמש זרחה לה ויצאנו לדרך בשעה תשע מלאי עזוז וגבורה להליכה ממושכת. ההליכה היתה מהנה וכיפית עם נופים מטורפים בדרך, הליכה בתוך יער ומדי פעם תצפית יפה על ההרים המושלגים, פתאום רואים עוד איזה אגם מרחוק, עוד קרחון והילדים היו בחגיגה אחת גדולה עד שהגענו לעליה..😉, אז הטיפוס הוא די מרשים ולא פשוט בכלל, 400 מטר בגובה בעליה חדה… כק"מ אחד של טיפוס..התחלנו לטפס..טיפסנו וטיפסנו וטיפסנו וזה לא נגמר…אביה באיזשהו שלב נשבר והיה לו בכי קורע לב.. לא כזה של עצלות או של התבכיינות אלא בכי של קושי אמיתי מהלב..ואני… וואי חשבתי לעצמי איזה משוגעים אנחנו מה חשבנו?! מסכן הילד! זה סוג של התעללות..מצאתי את עצמי איתו בלי האוכל ( כבר היה מזמן למעלה-למעלה עם האחים שלו..) ובלי קליטה להגיד שאנחנו יורדים ומחכים להם למטה..
ומצד שני ..החלום…הינו ממש לקראת הסוף ..והוא ממש ממש רצה לעשות את זה..מזל שהיתה לי ריבת חלב בתיק..ישבתי איתו ופשוט נתתי לו ללקק לי מהיד ריבת חלב והילד היה מאושר. המשכנו בטיפוס ובסוף הגענו!!
אמאל'ה!! איזה מחזה מטורף הרים מושלגים קרחונים ו 2 לגונות מטורפות! lago de los tres ו-lago Sucia ובעיקר בעיקר תחושת הניצחון. הסתכלתי על הילדים בגאווה: איזה תותחים, באמת שלא האמנתי שנעשה זאת כולנו יחד, אביה שלף בגאווה את הצ'ופר השווה שהוא ואבישי קנו יחד בסופר ושמרו בסוד כדי לחלק רק למי שמגיע ללגונה, כמה אושר! אחרי מנוחה טובה וראויה צריך לרדת את מה שטיפסנו ולהמשיך עוד 8 ק"מ…
והשעה כבר 16:00 …
איזה כיף שהשמש פה לא שוקעת!! אני קצת חששתי מהכוחות של אביגיל ואביה- בכל זאת, כבר יום שלם של הליכה, 14 ק"מ מאחוריהם ויש עוד כל כך הרבה..
אבל הם היו בכוחות משלהם. ירדנו לנו והמשכנו. בדרך עברנו דרך לגונה קפרי ( איזה כיף שהפעם אבישי היה איתנו..) שם עשינו עוד מנוחה ובירידה מהנה ובשירה קולחת הגענו לאל צ'לטן בשעה 21:00 בערב ,אחרי 23.9 ק"מ!!!
איזה מטורפים אנחנו… עפנו על עצמנו מאוד! והתפנקנו בשוקו חם(היינו שמחים לרכוש את הוופל הבלגי שהיה שם…אבל…😩🙄)
מקווה שהילדים לא יגישו לנו באיזשהו שלב בטיול הזה מכתב פיטורים…
איזה יום עוצמתי של יחד.
מלא חוויות , מלא כיף, מלא גאווה!!
מחר הוכרז יום שחרור איברים! תכלס, מגיע לנו…

היום הינו צריכים לפנות את הדירה בבוקר אך האוטובוס לכיוון אל בולסון יוצא רק ב21 בלילה…
ההתארגנות בכל הקטעים האלה לא פשוטה וגם פה שריר הגמישות מצד אחד ומצד שני שריר הסדר והארגון נדרשים לפעול גם יחד.. אז ארזנו את עצמנו עם תיקים לנסיעה של 22 שעות, תיקים לטיול של היום ותיקים לתא המטען…
בעלת הדירה הסופר-חביבה שהיתה לנו קבעה איתנו שבערב תביא לנו את התיקים שלנו לתחנה, דבר ששימח מאוד את כולנו!
וכך יצאנו בשמחה ליום אחרון וסופר מנוצל באל צל'טן.
נסיעה של שעה וקצת בדרך עפר יפיפיה והגענו לאגם lago del desierto שבקצהו השני שוכנת צ'ילה ומהנקודה הזו בעצם אפשר לראות את הפיץ רוי של הצד הצ'יליאני.. שעה קלה של טיפוס ואנחנו בלגונה huemul .
בחיי שלא ציפינו לכזה יופי… עוד קרחונים, עוד לגונה בצבע שלא נתפס בכלל בעין , עוד יופי משוגע.. ישבנו לנו בכיף ובנחת וטחנו קציצות עדשים😂😂.
ירדנו חזרה והלכנו לתצפית יפה לעבר האגם..
האוטובוס יצא חזרה לאל צ'לטן ולנו נשארו רק עוד 3 שעות להעביר איכשהו בכיף בעיירה עד האוטובוס..
היה יום יפה אז שכשכנו לנו בנהר, נחנו, בנינו מגדלים מאבנים, גם רוג'ומים מרשימים ואפילו עשינו טיפול באבנים חמות לכל אחד מאיתנו. קינחנו, איך לא, בקפה ושייקים ויאללה למסע הבא…
התלבטנו הרבה איך להמשיך ליעד הבא: טיסה או אוטובוס? אחרי הטיסות האחרונות שלנו גם אני וגם אבישי מרגישים שהסטרס שעברנו בשדה התעופה מספיק לנו לכרגע ולמרות שזה נשמע משוגע, פה אחד הסכמנו שנסיעה באוטובוס היא המועדפת.
ככה מצאנו עצמנו מכניסים את כל המשפחה לקופסא אחת עם גלגלים ל-22 שעות! טוב, אולי הפיטורים שלנו יגיעו עכשיו?!
האמת? אוטובוס נוח ברמות. כל כיסא מרווח ממש, כמו כורסא מפנקת ואפילו יורד למיטה של ממש עם מקום לרגליים! ישנו היטב, אירגנו שקי אוכל שהיו יכולים להאכיל את כל האוטובוס, אז אני רגועה כמו כל אמא פולניה.. הגענו ליעד בשלום ב-20:00 בערב אחרי 24 שעות באוטובוס, כולנו בטוב, בריאים ומאושרים.
נכנסנו לדירה מהממת שהבעלים שלה הוא בחור חמוד -ניר, ישראלי-לשעבר ארגנטינאי שקיבל אותנו בזרועות פתוחות ודיבור בעברית..
ואני גאה בי על ההתמדה, יושבת פה לפרסם פוסט חדש אחרי שבוע נפלא.
אז יאללה נפגש בשבוע הבא עם נופים חדשים ,אווירה אחרת,המשך מסע.
מה למדנו השבוע?
עמדנו ב-2 אתגרים טיפוס משפחתי לפיץ רוי ונסיעה של 24 שעות. כל אחד מהם היה לימוד בפני עצמו לכל אחד ואחד מאיתנו ועמדנו ב-2 היעדים האלה בגבורה.
יאללה תהנו מהשלג אצלכם!
 געגוע, שבת ברוכה וטובה 

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. משה מיה

    תותחי על
    משאללה

  2. שרה

    איזה שבוע מאתגר!! קבלו את המדליות (והחיבוק) ממני

  3. דינה רלבג

    אלופים ואלופות כולכם!! הדהמתם!! שבת שלום 💗 דינה

  4. רותי חדד (בתדודה)

    מילכה. אתם אנשים אמיצים ומעוררי השראה. לא רק שהילדים לא יתנו לכם מכתבי פיטורים, אלא שהטיול הזה יהיה משהו שתדברו עליו עם הנכדים שלכם ותיזכרו בגעגוע ובעצמה רבה. כל הכבוד. תמשיכו!!

    1. avni.email

      ריגשת❤️

  5. אורה

    אלופים. איזה כיףףף !! נופים מדהימים !!

התגובות נעולות.