You are currently viewing גואטמלה היית קצרה לנו אך יפה לנו- ברוכה הבאה מקסיקו

גואטמלה היית קצרה לנו אך יפה לנו- ברוכה הבאה מקסיקו

יום חמישי פנינו לעבר חוויה חדשה.
אחרי עצירה נחמדה בדרך במפלי Las Conchas המרשימים, אליהם לא יכלנו להיכנס עקב עוצמת המים (בכל זאת, העונה הגשומה פה…), עושים את סוף השבוע בלודג' אצל קהילה ילידית בשם Seacacar
נכנסים לאיזור ג'ונגל נידח בלי קליטה, בלי מכולות, בלי ציויליזציה…רק אנחנו, הטבע והקהילה שמתגוררת שם.
בחור בשם פאול עשה שם עבודה מרשימה בפרוייקט יפה: במקום שהכפר דור אחרי דור ימשיכו להתפרנס רק מעבודות כפים פשוטות וימשיכו לחיות בעוני, בלי השכלה וכו' הם בנו שם לודג' במקום יפיפיה שהוא חלק מהשטחים שלהם על הנחל. במקום הם מציעים מלבד לינה גם מסעדה וגם טיולים – טיול באבובים בקניון הנהר הסמוך. ככה מתפרנסים גם מתיירות. בנוסף לכך הקימו שם בית ספר והילדים לומדים כשחלק מהמורים הם הבוגרים של הקהילה. היה מרשים ביותר לראות אותם כל הזמן לומדים בעצמם. גם כשהיו צריכים להיות בקבלה, כל הזמן היה ספר בידים שלהם, לימוד אנגלית / ספרדית… היתי נפעמת מהחריצות וההשקדה.
אז אחרי כל מה שכתבתי אתם מבינים שבאנו מוכנים לקבל משהו ספרטני אבל ללמוד ממנו הרבה ולתת יד ליוזמה כזו מבורכת שלהם.
יום שישי לקחנו את הטיול אבובים שלהם ( כן כן השני שלנו השבוע אבל היינו חייבים לפרגן להם…). בתום הליכה של עשרים דקות נכנסים עם האבובים לתוך קניון, אחד היפים שראיתי! מקום מדהים! לכל שניים מאיתנו יש מדריך צמוד במים ואנחנו מרגישים בטוחים. המסלול היה כיף בטירוף ולצערנו קצר מדי. מסוף מסלול המים המשכנו רגלית לכיוון תצפית יפה על כל אגם איזבל והסביבה ואחרי שעתיים הליכה חזרנו ללודג'.
מתקתקים שבת – עם כל הספרטניות, יש לנו משולש קדוש שהוא חובה בכל שבת – מטבוחה, עוגה וחלה! בלי זה השבת היא לא שבת…
אז כן, שוב חלה ועוגה במחבת – נוהל שפיתחנו לעצמנו בהינתן העובדה שלא תמיד יש תנור…
במהלך שישי אבישי עשה תנועה לא מוצלחת במיוחד והצליח לתפוס את הגב (נו, הזדקנו פה בשנה…), אז מלבד הקסם והיופי והשלווה של המקום היה לנו גם קצת כואב ומבאס אבל ברוך ה' לאבישי ולגב שלום.

יום ראשון חוזרים לציויליזציה פותחים את היום עם מפל חם נהדר שיש באיזור ריו דולסה וזה היה המסג' הטבעי לגב של אבישי הכי טוב שהיה יכול לבקש.. אחרי בילוי ממושך במקום הקסום הזה חוזרים לאוטו עם גב מתוקן ושיר בלב.
את הלילה הזה לא סגרנו מראש ובחיפוש מהיר מצאנו מקום בריו דולסה להעביר את הלילה…אבל המקום הזה היה הרבה מעבר למקום להעביר בו את הלילה…
קיבלנו דירה בין שני נחלים: ריו דולסה ועוד שלוחה קטנה מהצד השני.. מגיעים אליו רק עם סירה כך שבעל הדירה בא לאסוף אותנו.. החננו את הרכב ויצאנו להרפתקה החדשה.. בעל הדירה היה איש מקסים, במקור מקסיקני ודובר אנגלית שוטפת. הוא העשיר אותנו בכל כך הרבה ידע על האיזור, על גואטמלה, על החיים כאן ובכלל על המסעות בחייו. הדירה היתה מתוקה ובמקום שלו כל כך. אפשר לשחות חופשי בנהר, היה לנו סאפ וסירה חופשי בשבילנו וככה מצאנו עצמנו מבלים במקום קסום והיתה תחושה שזה בדיוק מה שהיינו צריכים: 24 שעות מופלאות של שקט ויופי.
בערב אני ואבישי שטים בנהר עם הסירה לפאב הקרוב… כן-כן, הנחל הוא רחוב ראשי ואפילו יש תאורת רחוב.. ככה 5 דקות שיט והגענו לפאב . שותים, מבלים בכיף ושבים הביתה.

איזה חוויות!!

בבוקר כולם מחליטים על השכמה מוקדמת כדי להינות כמה שיותר..הילדים בתוך המים משתעשעים עם הסאפ והסירות אני נהנית מפילאטיס בוקר מול הנהר ושחיית בוקר.
חלום.
נסיעה של 6 שעות לפנינו חזרה לאנטיגואה, נדמה שצברנו יופי של כוחות.
אפשר לסכם את השבוע וחצי האלה כאחד הטובים שלנו, גואטמלה הפתיעה אותנו מאוד ביופיה, בפשטות שלה, באחרת שהיא.
מתארגנים באנטיגואה, יום אחרון בגואטמלה ונפרדים כמו שצריך ביום מהנה בעיר.
למחרת פנינו לעבר מקסיקו, הפעם במעבר יבשתי. מרגישים שגואטמלה היתה אחת היעדים המפתיעים נהננו בה מאוד מרגיש לנו אפילו שהחלטנו להיות בה קצת מידי..
אבל מקסיקו מחכה ונשאר כל כך מעט..
ויש גם לה כל כך הרבה להציע..

אחרי נסיעה של 14 שעות, האמת מתישות משהו – נוסעים בשאטלים מעפנים: בראשון עד גבול מקסיקו אפילו אין משענת לגב המעבר גבול קלי קלות רק מגישים את הטפסים שצריכים, מחתימים דרכון, מותחים שרירים וממשיכים לעוד 4 שעות נוספות .. היה מתיש אבל לא דרמטי. לומדים לנצל את הזמן לשינה, פודקאסט, ספרים דיגיטלים נהיו פה כבר הרגל לגמרי.
אבל שמחנו מאוד כבר להגיע…

ברוכה הבא לך מקסיקו!
אחרי שינה טובה מאוד בדירה המעולה שלקחנו יוצאים לחקירה ראשונית של מקסיקו – סאן קריסטובל.
ממבט ראשוני בדיוק מה שאנחנו אוהבים ובדיוק מה שרצינו עיירה יפיפיה שלמרות שהיא כבר עיר לא קטנה היא עדין מעניקה תחושה של כפר קטן ושלו. צבעוניות אחרת ויפה, רחובות מטופחים ומסבירי פנים. ישר מבינים שהגענו שוב למדינה מפותחת יותר. והמפתיע? זולה פי כמה מגואטמלה (גואטמלה הפתיעה אותנו מאוד במחירים שלה יחסית לכך שהיא בהחלט מפותחת הרבה פחות משאר המקומות בהם היינו)

אז ככה פותחים לנו סופשבוע במדינה חדשה, למידה חדשה, מראות חדשים, התרגשות ושמחה.

הידיעה שזה היעד האחרון עושה תחושת בלבלות בבטן אבל שמחים במה שעוד נותר ובכל מה שכבר היה ומודים על כל זה.

מה למדנו השבוע?

*מסוגלים גם לנסיעה של 14 שעות בלי משענת ומעט אוויר ,אבל מעדיפים לא לעשות זאת שוב.

*מקומות שחשבנו שרק נעשה על הדרך ממקום למקום התגלו כאחד החוויות הטובות יותר שלנו.

*הספרדית שלנו יותר ויותר משתפשפת וזה ממש תחושה כיפית להבין יותר!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

1. משה מיה

נפלא וכיף…
    אתם מתחילים להתאהב יותר מידי בכל מיני מקומות.

יאללה הביתה.

[סבא רפאל, כשעמד על כך שאני נוסע יותר מידי פעמים לאיסטנבול הסתכל עלי בדאגה ואמר לי:
    מה אתה מחפש שם ? ]

2. ציפי אייזינגר

מבינה שלקראת נקודת הגמר!! תתעודדו כאן יש את חניון האקליפטוס.. ובריכת ידידיה….