You are currently viewing להרגיש כמעט בבית ( סלנטו)
תצפית קצה הרחוב

להרגיש כמעט בבית ( סלנטו)

להרגיש בבית גם כשאתה לא בבית

עוד שבוע נפלא בסלנטו עבר עלינו.
מציינים חודשיים של טיול! לא יאומן שהזמן עובר כל כך מהר.
אחרי חודשיים של טיול יש כבר איזושהי שגרה של טיול (טוב, אולי שגרה זה מילה מוגזמת..),אבל הכוונה היא שיודעים יותר איך להתנהל בכל הדבר הזה. מדהים איך אנחנו, בני האדם, גם בחוסר שגרה -פשוט צוברים לעצמנו הרגלים חדשים …
ואחרי חודשיים, גם הלב מתמלא יותר ויותר בגעגוע…(נו, אף אחד לא קונה כרטיסים ובא לבקר אותנו???🤔), ומצד שני סלנטו כל כך נעימה וממש מרגישים פה תחושה של בית בלי להיות בבית…

אז מה היה לנו השבוע?!
התחלנו את השבוע בטיול סוסים , בכל זאת משבר גיל ה-40 צריך להביא איתו התנסויות חדשות…
ובכלל, לא יזיק לילדים שלנו קצת יותר מגע עם חיות.. היתה חוויה מהנה ומשעשעת, ככל הנראה יש סיבה שאני ואבישי לא ניסינו עד היום לרכב על סוס. המסקנה מהיום הזה היתה: אבא ואמא לא עולים יותר על סוס.
בגדול, אם לתפוס שרירים יום למחרת אני מעדיפה שזה יהיה בגלל אופניים, טיול רגלי או פילאטיס. בטח לא בגלל ישיבה על סוס..
והילדים? רוצים לחזור לארץ ולהרשם לחוג סוסים…יצא שכרנו בהפסדנו או הפסדנו בשכרנו תלוי מאיזה כיוון מסתכלים על זה..
בכל מקרה כולנו יצאנו עם לקסיקון חדש בספרדית מהטיול הזה
Derecha  זה ימינה, Derecho זה ישר. ‏זה נשמע דומה אבל.. כשאתה על הסוס עדיף לא להתבלבל,🙄😨 חבל שהם לא מבינים עברית..

השבוע קולומביה חגגה את חג העצמאות של קרטחנה (עיר בצפון קולומביה) ולכן העיירה היתה עמוסה נופשים, היתה אווירה של חג נעימה ונהננו מהעיירה שוקקת החיים. אבל כשרצינו לצאת לטיול יום בעיירה פילנדיה הסמוכה, הודיעו שכבר אין מקום בג'יפים שנוסעים לשם היום.. (כן כן ג'יפ זו המונית המקומית ומקור גאווה לא קטן…) היינו מעט המומים ומאוכזבים, בכל זאת – זה מה שתכננו לעשות…ניסינו דרכים אחרות להגעה וכשהבנו שזה לא אפשרי, לקחנו נשימה ,שוב הזכרנו לעצמנו שאנחנו מספיק זמן פה ונספיק הכל ובנחת – הזמנו כרטיסים ליום למחרת והחלטנו להינות מהעיירה, ‏יצאנו לבלות, לקניות פרידה מהעיר עוד קפה ועוד קפה.
‏את הצהריים שלנו הקדשנו לחתונה של אלעד ותמר (אחיין של אבישי) בזום. לכבוד המאורע הכנו ארוחת צהריים טעימה (דג פורל, כמובן..) למה שרק הם יאכלו ויהנו שם?! , הצטרפנו לזום והתרגשנו מאוד מאוד! עד דמעות, אמיתית! מאחלים לזוג הצעיר רוב שמחות בריאות וחיים מאושרים יחד❤️❤️
‏וגם קיימנו את ההבטחה שהבטחנו לילדים בזמן שהותנו בסלנטו, אומגה מקצה לקצה בעמק היפה של סלנטו. איכשהו אני התחמקתי מההתנסות הזו. הפעם ואבישי נאלץ להתחבר לאביה ולעשות אותה. לא שאני מתחשבנת חלילה, אבל אם אני קפצתי את 7 המפלים ברפובליקה הדומיניקנית – לא הגיוני שהוא יעשה את האומגה?!… כל האמיצים יצאו סופר מרוצים וביקשו עוד! ואני ?! הלב שלי חזר למקום..😉.

יצאנו לטיול היום בפילנדיה!
‏העיירה מזכירה מאוד את סלנטו מבחינת המבנה – כיכר מרכזית ורחובות יפים היוצאים ממנה.
‏בפילנדיה יש נקודת תצפית מיוחדת ויפה מאוד על כל חבל הקפה, טיפסנו אליה במגדל מרשים. הראות ומזג האוויר היו לטובתנו וזכינו לתצפית יפיפיה על כל האזור בו אנו נמצאים.
‏בפילנדיה, אחד הדברים שמייחדים אותם זו אומנות קליעת סלים מיוחדים מכל מיני ענפים של צמחים מקומיים. נכנסנו לבית מלאכה אחד נהננו והתרשמנו מאוד מכישרון המלאכה.
‏הסתובבנו בנחת בעיירה היפה וברחובות הצבעוניים וחזרנו לביתנו בסלנטו.
בערב האחרון בעיירה הכנו פתקים יפים ועוגיות לאנסימרי הירקנית שהזכירה לי מאוד את סבתא שלי בברכות שהרעיפה עלינו בספרדית כל הזמן, נפרדנו מבית הקפה שאהבנו ופינק אותנו כל שבת בקפה ושוקו.
‏הפרידות היו מרגשות ומשמחות ,אנשים טובים באמצע הדרך ללא ספק…
‏זהו.
נפרדים מסלנטו, עוברים למניזאלס שם נטייל באיזור הפארק הלאומי Los Nevados , איזור עם הר געש מרשים, אבל לכל זה תאלצו לחכות בשבוע הבא….

ומה למדנו השבוע ?

הישראלים מחולקים לשנים: אלה שבישראל עכשיו ואלה שבסלנטו… לפחות החלפתי ספרים!!!

‏שתהיה שבת שלום שבת של שלווה ובריאות לכולם
‏געגועים באמת!!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. משה

    נפלא, ממש.
    (הערה צדדית, רק למחשבה: את כותבת
    Derecha זה ימינה, Derecho זה ישר . למעשה זו אותה מילה לאיש ישר דרך קוראים Derecho ולאשה כזו קוראים Derecha.
    הימין הוא הישר ולכן Vate por la derecha זה "לך ימינה"
    כלומר יש קשר בין ישר לבין ימין. אל תספרו את זה לכמה מחברי…

  2. avni.email

    תודה אבוש תמיד אתה מחכים 😘

התגובות נעולות.