לפני הטיסה ושבועיים ראשונים-דביר

לפני חצי שנה בערך ההורים שלי אמרו לי ולאחים שלי שהם רוצים לטוס לשנה לחו"ל,בהתחלה חשבנו שהם סתם צוחקים איתנו אבל כשהם חתמו על חוזה להשכרת הבית הבנו שהם רצינים התחלתי להיפרד מחברים😥 לארוז את הבית עם האחים ויאללה לטיסה.

יצאנו לדרך במוצאי חג ראשון של סוכות ונחתנו אחרי עשרים שעות בסנטו דומינגו אחרי קונקשן בספרד. ביום הראשון טיילנו בלוס טרס אוכוס שזה פארק מאוד יפה באמצע העיר עם 4 בריכות יפות מאוד,ובעיר העתיקה של סנטו דומינגו.ביום השני שהיה יום שישי נסענו לסוסואה באוטובוס(היה בו שירותים🤣)בנסיעה שהייתה אמורה להיות 3 שעות אבל בפועל הייתה 5 שעות כך שהגענו ממש שנייה לפני כניסת שבת אני ואבא שלי הלכנו מהר לסופר. אחרי שחזרנו ישר אבא ואמא שלי הכינו אוכל ממש טעים(תודה!)

אחרי שבת היה שבוע יחסית קצר בגלל החג אבל הספקנו ללכת לסוסואה ביץ,לבית כנסת שבסוסואה מתקופת מלחמת העולם השנייה (היה סגור אבל נחיה),ל27 מפלים שזה מסלול שכדי להמשיך בו צריך לקפוץ מראש המפל או להתגלש בו. וגם הספקנו לבקר בחמאו אל נורטה שלפי התמונות היה אמור להיות כחול אבל בפועל לאחר הגשמים הוא נהפך לחום(כמה ימים אחרי זה עברנו שם והוא הפך לכחול).

בשבוע שאחרי זה שכרנו רכב לשלושה ימים בהם טיילנו בקאיו ארנה(אי פיצי ליד האיטי)ובמנגרובים שלידו(זה סוג של עצים שגדלים על המים),ריו פרטידו(נהר המסיבות) נהר מאוד יפה וכחול לאחר מכן הלכנו לחלק אחר שלו ששם אנשים ניסו לשכנע אותנו שזה מסוכן ושצריך סלבידד0ה(חליפת הצלה) בפועל לא היה מסוכן אבל היה גשם!,ביום רביעי הלכנו למפעל קקאו (היה מאוד טעים🤤🤤)ולהר של פוארטו פלטה שם יש גן בוטני מאוד יפה והעתק של הפסל של ישו בריו דה זנרו. ביום חמישי הלכנו לפארק מים של הכפר נופש שאנחנו בו ופגשנו ישראלים!!

דברים שלמדתי:

סבלנות(הדומיניקנים לוקחים את הזמן)

גואה גואה-זה צורת התחבורה המועדפת עליהם רכב של עשר מקומות אבל בפועל נכנסים לשם30 איש ואם אין מקום נתלים על הדלת