You are currently viewing "מכל הרגעים בזמן למצוא אחד לאחוז בו להגיד שהגענו" (אקוודר בניוס)

"מכל הרגעים בזמן למצוא אחד לאחוז בו להגיד שהגענו" (אקוודר בניוס)

באניוס.
בנוסף לשפע המים והירוק שיש בה, העיירה שופעת גם ממתקים מיוחדים ומלאת סוכרים… נראה לי שזה ללא ספק מצביע על כך שהמקום עונה על הצרכים של כולנו. אז ביום שישי המשימה היתה לצוד את חנויות המפעל של הממתקים האלה ולראות מה מכל הטוב הזה נצליח להכניס לקירבנו…
התחלנו במפעל ממתקים של גויבות (כן כן …). סירי ענק שמבשלים בהם גויבות בתהליך של בישול והוספת סוכר יוצרים ריבות ומרמלדות – חגיגה לעיניים ולחיך (לרובנו..). בטננו התמלאה מעט וממשיכים למפעל הבא – הפעם מחפשים את מפעל הסוכריות (Millefiori, סוכריות כאלה שנראות כמו פימו עם צורות).
מחפשים את המפעל ולא מוצאים… מרימים טלפון לחבר הטלפוני שלנו (משפחת ורבר, שהם אלופי האלופים בלמצוא מקומות שכאלה) ומקבלים מהם הנחיה לאן לנסוע. המקום שהם שלחו אותנו אליו היה נראה סגור ומסוגר בלי נפש חי, אך לפתע רואים דלת חצי פתוחה, אני יורדת מהאוטו ומציצה.. ואכן חדרון גדול ובו מספר עובדים שאשכרה מכינים סוכריות… מסמנת בהתלהבות ליושבי האוטו לצאת, נכנסים ונחשפים ליופי היצירה הזו. מלאכת מחשבת של ממש – בעמל ובאומנות מייצרים להם סוכריות בצורות וצבעים ואנחנו זוכים לראות את התהליך. העובדים מידי פעם דוחפים לנו ליד חופן סוכריות. מה רע?! מבחינת הילדים נפרוס מזרון ונשאר פה..
יוצאים ברכוש גדול מ-2 המפעלים וכדי שלא הכל ישאר בכרסנו, יוצאים לסיבוב קצר במפלים הצמודים לבניוס עצמה. פותח לנו את השערים איש זקן, חביב ומסביר פנים שמסביר את הדרך. מוצאים עצמנו מדלגים ממפל למפל שעה קלה ויאללה לשבת המלכה.
שבת – מנוחה אמיתית.
סוף סוף אחרי כמעט חודשיים סגרנו בבית קפה שוקו חם וקפה חם ומשובח. אחרי טיול שבת למפל וסיבוב בכיכר העיר, יושבים לקפה ,מה זה אם לא שבת מנוחה?!

יום ראשון יוצאים לשביל המפלים המדובר של באניוס שכשמו כן הוא…עובר ממפל למפל.
לחלקם אפשר לרדת בהליכה נעימה וחלקם – מסתפקים בתצפית מהגובה. אפשר לקרוא לדרך גם "שביל האומגות" שכן לאורך כל הדרך יש אומגות, גשרים, טרביטה(מעין הכלאה הזויה של רכבל עם מעלית) מעל הנחל.
ממוסחר להפליא…
הילדים מסתכלים עלינו בעיני הכלבלבים שלהם ומבקשים… (כאילו מזמן לא עשו איזו אומגה…). יאללה, מפרגנים: כל אחד בוחר מעל איזה צוק / נהר/ ווטאבר הוא מוכן לרחף באוויר ובסוף היום נעיף את כולם באוויר.
המפל האחרון הוא המרשים ביותר. ירידה של כעשרים דקות ועוצמה משוגעת של מים עליך, שפע כזה של מים לא ראינו עדין… ואפשר להכנס בזחילה מתחת למפל! כמובן שכולנו נכנסנו ונרטבנו כהוגן. אפילו אימוש זחלה לה מתחת למפל!
מחזה רטוב מרשים ומהנה.
אחרי ויכוחים קלים, כולם מיישרים קו ומוכנים ללכת לאותה אומגה לסיום של יום מהנה. שוב מרחפים להם כמו ציפורים. בהחלט יש באומגות האלה הרבה יופי ומשהו ממכר להיות תלוי ככה ולראות נוף משוגע מסביבך. הפעם היישר לעבר מפל, כמובן.
מלאי אדרנלין נכנסים לאוטו, כולם בריאים ושלמים.
בערב עוד עולים לתצפית יפה עם השקיעה לעבר הר הגעש טונגורואה בתקווה לראות קצת לבה 🌋(הר געש פעיל! כל כמה שנים יש התפרצות, האחרונה היתה ב2006. תכלס? משוגעים האנשים שגרים שם. טוב נו, גם מי שמבקר שם קצת, אבל ביופי הזה אפשר להבין ..) . לבה לא ראינו, אבל את ההר געש היפיפה זכינו לראות. מחר, לפי כל התחזיות יום שמשי ולא מעונן ולכן בחרנו ביום הזה ללכת לאיזור שמורת הטונגרואה.

בוקר חדש, שמשי ויפה יפה בא לקראתנו.
מטרתנו היום להגיע למפלים ובריכות חמות בטבע מתחת להר הגעש ולהנות מיופיו של הר הגעש.
מתחילים לצעוד בשמש טובה ואפילו נמרחים היטב. דרך יפה, הרים ירוקים מרחיבים נפש… ולפתע, נחשו מי הגיע?!
נכון! הגשם!! כן-כן אקוודור, לומדים אותך.
תופסים מחסה, עושים קצת יוגה בהדרכת אחי אלנתן ומחכים שיפסיק (כמו תמיד). אבל הפעם הוא עקשן יותר מאיתנו… נרגע קצת ויצאנו.התחלנו לטפס – הליכה שהיתה אמורה להיות שעה, אבל הגשם מטפטף על העורף
ועל הרגלים..
והידיים..
והראש..
בלי הפסקה .
מחשבים מסלול מחדש.
מתפצלים – אבישי אלקה דביר ונוה ממשיכים בגשם ואנחנו יורדוץ. ( למדנו לשחרר,💪)
כוח החלוץ מגיע לאוטו, מתחיל להתייבש ומחכים לשאר. הכוח הגברי חוזר מבסוט מהחיים ,מספרים על חוויה מטורפת של מים חמים בג'ונגל – ישבו מבסוטים בג'קוזי הטבעי שהטבע ארגן להם.
שאר היום מתבהר כמובן והר הגעש נגלה במלוא עוזו!
כמה עוצמה של יופי! אמיתית? התרגשתי!
בערב יוצאים המבוגרים לקראת סוף הביקור הנהדר הזה לבית קפה שיושב על ההר וצופה בצורה מרהיבה על כל בניוס. המקום אכן היה יפיפיה (נקרא cafe del cielo, קפה העננים) והחברה היתה מושלמת.אך הקפה, היוקר והשרות -מוטלים בספק…

.מתחילים לחזור לכיוון קיטו, עם תכנון של 2 עצירות בדרך כדי להספיק לראות עוד ועוד כמובן ושהדרך לא תהיה ארוכה מדי..
בדיעבד את שני הדברים לא הצלחנו – באחד הדרך היתה מורכבת והשני הגשם התחיל שוב לשטוף אותנו.. שוב למידה שלא להתבאס ולשמוח מהיחד.
ארוחת ערב חגיגית וזהו… מחר נפרדים.

מספיקה עוד הליכת בוקר בפארק היפה בקיטו עם אימוש, להספיק עוד קצת להסניף.
נפרדים עם דמעות בעיניים וחיבוקים טובים כאלה… פרידה קשה והדמעות מלוות אותי היום בעיניים אבל אנחנו כולנו בהודיה גדולה על מה שהספקנו יחד וכמה מכל זה לא מובן מאליו. היה לנו שבועיים וחצי חלומיים יחד ועל זה אנחנו אומרים תודה.

אנחנו ממשיכים היום למינדו עיירה טובלת בירוק שהמייחד אותה הוא כמות גדולה של ציפורים ופרפרים.
מגיעים להוסטל משגע, טובל בירק ורעש הנחל שמתחת מלווה אותנו גם בחדר.
מניחים את הציוד ויוצאים לחוות הפרפרים ואחר כך למקום צפייה על ציפורים. אפילו טוקנים הצלחנו לראות! היתה שם פינה משגעת של האכלת יונקי-דבש, ישבנו שם שעה ויותר בלי ששבענו. היתה חוויה מיוחדת, יפיפיה וכיפית.
בכל היום הזה צעדנו לנו ואמרנו – "וואו! חבל, סבתא היתה אוהבת את המקום הזה, את הציפורים, את הפרפרים…" .
ובכל זאת נדמה לי שלא יכולנו לבחור מקום טוב יותר לבלות היום אחרי שנפרדנו מתני ואמא-סבתא, תחושת החופש של הציפורים,המחזה היפיפה הזה והמקום החלומי ששהינו בו הקלו עלי את הפרידה במעט.
זהו, מכאן ממשיכים הלאה לאזור האמזונס והג'ונגלים (יערות הגשם)
את שבועות נחגוג בעיירה שם.
נלמד יחד ומקווים אפילו עוגת גבינה להצליח לעשות.
חוגגים בשבועות שנה להחלטה הסופית לצאת להרפתקה שנמצאים בה כעת, כששמענו מחברים שחברים מחפשים להשכיר את בית. לפני שנה לא האמנו שבאמת זה יקרה והיו הרבה התלבטויות וחששות בדרך אבל הנה – אנחנו פה! רואים וחווים דברים שלא תיארנו לנו שנצליח לעשות ומתחילים לחשוב על החלומות הבאים שלנו.
חג שבועות שמח.

מה למדנו השבוע?
1. לשחרר. 
2. איזור קו המשווה הוא גשום. באמת גשום.
3. אין כמו אמא. ותני.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. moshe maya

    נפלא. והעיקר שאימוש חזרה אלי ותני אל המדבר. תודה גם ממני על הטוב שהרעפתם עליה ועל תני.
    תיקון ספרדית נצרך:
    cafe del cielo = קפה של הרקיע או "קפה הרקיע"

  2. moshe maya

    וגם Buen verano
    ובלאדינו : enverano bueno

התגובות נעולות.