You are currently viewing נכנסים לקצב-sosua ( סוסאה)
היינו חייבים כזו תמונה!

נכנסים לקצב-sosua ( סוסאה)

סוסאה והסביבה

התלבטנו הרבה איפה כדאי והאם כדאי להתמקם בהתחלה לתקופה ארוכה במקום מסוים או להגיע למקום לשהות בו יום יומיים ולהחליט מה נכון לנו ..קיבלנו את ההחלטה לפחות להתחלה לשכור דירה לתקופה של כחודש ומשם לצאת לטיולים ,מכמה סיבות :כלכלית הרבה יותר זול להשכיר דירה לתקופה ארוכה,יש משהו מאוד נוח עם 4 ילדים וציוד לשהות במקום ,להניח את הדברים ולא לארוז את עצמנו כל פעם מחדש למספר ימים ובכלל בתור התחלה הרגיש לנו נוח להתאפס על עצמנו ככה יותר.. כך או כך ברור לנו שבעוד שנה נחזור מאוד חכמים להגיד מה היה נכון ומה היה פחות מתאים עבורנו. אז זורמים עם החלטתנו ושמחים בחלקנו, הגענו לסוסאה לכפר נופש מפנק במיוחד ,מקום חלומי אם כי קצת יותר מדי fancy בשביל משפחת אבני-מיה…אבל אין ספק שזה התחלה טובה לילדים (בתקווה שלא יתרגלו לתנאים המפנקים האלה,😌🤔). יש במתחם בריכה צמודה וחוף צמוד עם כפר נופש- מגלשות ,בריכות,וכד…

בכל מקרה, ביום שישי נפרדנו מסנטו דומינגו ועברנו לאיזור סוסאה שם מתמקדים בחודש הקרוב ומשם נצא לטיולים.
הדרך לסוסאה היתה אמורה להמשך 3 שעות אבל בפועל ארכה 5 שעות באוטובוס מה שגרם לנו להיות מעט בלחץ לפני שבת קודש…
והדומינקנים כבר קלטנו אותם…הם יש להם זמן …
עד שקיבלנו את המפתח לדירה … וואי וואי וואי
לך תסביר להם שאתה ממהר לכניסת השבת..
אבל מה ,חלות טריות ועוגת תפוזים שווה במיוחד הספקנו להכין!.
השבוע היה קצר בגלל החג אבל מנוצל היטב
הספקנו להנות מהעיר בסוסאה-שם יש בית כנסת שהקימו פליטים יהודים שברחו מאירופה במהלך מלחמת העולם השניה, והדומינקנים קיבלו אותם והם מאוד גאים בכך (כיום רוב האוכלוסיה היגרה לארצות הברית…) ,בילינו בחוף הים היפה שלה, בדקנו את טעם הקוקוס (האמת, לא משהו, אבל מצטלם נהדר…) ואת קצב הגלים המשוגע של האוקינוס (וגם לגלות שאם נתת סכום יפה למוכר הקוקוס והאננס אל תצפה לקבל את העודף. הוא פשוט יפרגן לך על הטיפ הגדול שנתת לו.. נו אז למדתי על בשרי לבדוק כמה זה יעלה לי לפני שאתן שטר…)
בהמשך השבוע טיילנו באתר "27 המפלים" -מסלול שווה במיוחד שההליכה בו היא בתוך הנחל עצמו מה שמצריך לקפוץ או לגלוש במפלים ולשחות בתוך הנקיקים (לצערנו רק 7 מהמפלים פעילים כעת בשל מפלס נמוך של המים ובכל זאת היה כיף במיוחד!).
בהמשך היום בילינו בפוארטו פלטה, עיר המחוז. עיר סתמית (אבל הוקמה ע"י קולומבוס!).שוטטנו בנמל ובאיזור העתיק של העיר,  אבל כשחיפשנו סופרמרקט גדול לקניות והחלטנו ללכת אליו דווקא ברגל, פסענו לאורך כל רצועת החוף הנהדרת של העיר. הרווחנו גם הליכה וגם נופים.
למחרת, קפצנו לJamao al Norte כפר קטן ליד נהר גדול שלפי התמונות שראינו ציפינו לנהר יפה לבלות בו חצי יום במי טורקיז… בפועל, בשל הגשמים הנהר מסתבר לא בשיאו והוא מתמלא בבוץ… אבל כהרגלנו, "להפוך לימון ללימונדה" עשינו טיול לאיזור של נופים משגעים ושונים ממה שאנחנו רגילים לראות: מטעי בננות, הרים משובצים בדקלים ממינים שונים וכאלו… הילדים החלו לעסוק שם בגדת הנחל בבניה של כל מיני בתים מחומרים של הטבע -חימר, אבנים, ענפים. דוגרי הפתיעו. חזרנו היישר למגלשות של כפר הנופש עד השקיעה ועוד יום הסתיים בהנאה מרובה.
בשמחת תורה הילדים ביצעו הקפות כדת וכדין סביב התנ"ך שעל השולחן…מעניין מה הדומיניקנים חשבו על מה שהם ראו…

דברים שלמדנו:
1.גואגואה -זוהי צורת התחבורה המוצלחת והאהובה על כולנו כרגע -נכנסים כולם לרכב של 10 אנשים המכיל כ20 איש בפועל -זול, מהיר,יעיל (אבני בהתגלמותו)
2. בתל אביב לא לח…
3. לא תמיד מה שרואים בתמונות באינטרנט נכון. היינו צריכים להגיע לגיל ארבעים בשביל התובנה הזו….
4. אנחנו שותים המון מים (מי הברז פה אינם לשתיה, אז פתאום אנחנו רואים כמה מים אנחנו שותים. המון)
5. תפוח = אננס (בארץ, כל פעם שלילדים מתחשק משהו לאכול, חותכים להם תפוח. אז פה הם מתרגלים לעובדה שתפוח זה יקר , אז הם "נאלצים" להסתפק באננס טרי. רחמנות)