קולומביה Here i come- דביר

קולומביה

ביום רביעי שעבר טסנו לקולומביה. יצאנו מפונטה קאנה (עיר בקצה הרפובליקה)  ונחתנו בבוגוטה (זו עיר הבירה של קולומביה). בבוגוטה שהינו יום וחצי. ביום שנחתנו, הלכנו לדירה שהשכרנו שמנו את התיקים, והלכנו לפארק קרוב לדירה. ביום השני בבוגוטה הלכנו להר מונסראט, העיר העתיקה ומסעדה כשרה. הר מונסראט הוא חלק מהרי האנדים (רכס הרים ענקי שמגיע עד צילה) החוצה את המדינה(אנחנו עכשיו בעיירה ברכס האנדים). להר זה אתה יכול לעלות ברגל, ברכבת או ברכבל אנחנו בחרנו לעלות ברכבת ולרדת ברכבל. קנינו כרטיסים ועלינו על הרכבת, מחלונות הרכבת ראינו את כל העיר(8 מיליון איש) פרושה לפנינו, זה היה ממש יפה. כשהגענו לפסגה הצטלמו, אכלנו אננס וקנינו קפה ב2.5 שקל.  לאחר מכן ירדנו ברכבל, והלכנו לעיר העתיקה. בעיר העתיקה הגענו לכיכר בוליבאר(יענו המושיע שלהם מהספרדים וכל כיכר מרכזית נקראת על שמו). בכיכר יש 4 מבנים מיוחדים לקולומביה. הראשון: יש שם קתדרלה גדולה. השני: הפרלמנט של קולומביה. השלישי: בית המשפט העליון שלהם. הרביעי: עיריית העיר.
אחרי שביקרנו בכיכר בוליבאר הלכנו לחנות בגדים כי אין לנו בגדים חמים וקנינו 4 גינסים ב150 שקל!!! לאחר מכן הזמנו אובר ונסענו(כמו מונית אבל כל אחד יכול להסיע ולקבל כסף) למסעדה כשרה!!! הזמנו 2 מנות אורז גדולות, 3 המבורגרים, שווארמה, פרגית, 4 מיצים ב170 שקל!!!! לאחר מכן נסענו לדירה לקחנו את התיקים והזמנו אובר לתחנת האוטובוסים, הדרך היתה אמורה להיות 20 דקות אבל בפועל היא לקחה שעה מה שגרם לנו להיות לחוצים שלא נספיק את האוטובוס האחרון. אבא ואמא שלי כבר התחילו לבדוק טיסות כדי להגיע מהר (בכל זאת שישי בפתח). הגענו לתחנה 5 דקות לפני שהאוטובוס יצא ועלינו עליו(האוטובוס היה אוטובוס לילה זאת אומרת שהוא נוסע כלהלילה ומגיע בבוקר). בחמש בבוקר הגענו לעיר ארמניה ומשם לקחנו מיניבוס לסלנטו בעמק הקפה. כשהגענו לסלנטו הלכנו לדירה אירגנו שבת, והשלמנו שעות שינה. בשבת הלכנו לטיול בעיירה, ועלינו לתצפית מאוד יפה על עמק הקפה סלנטו ובמרחק הר געש. אחרי שירדנו מהתצפית פגשנו ישראלים(הרי ישראלים יש בכל מקום) וחזרנו הביתה. אתמול הלכנו לחוות קפה, ולמדנו על הכנת הקפה. כשחזרנו למדנו. ואחרי שעתיים של חשבון ואנגלית הזמנו את הישראלים לארוחת ערב (פיצה!!!(כי יש פה מלא מאכלים כשרים אז התפנקנו). היום קמנו מוקדם כדי לצאת לטיול בעמק הקפה אבל הגשם שיבש את תוכניתנו.

דברים שלמדתי-
כולם שומעים dont let me down😉