You are currently viewing "…כל העניין, הוא לשתות משהו קר בלב מדבר…" (צפון ארגנטינה)

"…כל העניין, הוא לשתות משהו קר בלב מדבר…" (צפון ארגנטינה)

נחיתה רכה בסלטה.
העיר עצמה יושבת בתוך הרים ירוקים וגבוהים, מפתיעים ביופי שלהם ובירוק שלהם. הרי הגענו למדבר, לא?
בשבת היינו אחראים על תפעול בית חב"ד. נו, הרגשנו חב"דניקים לרגע. אבישי מצא עצמו מתחזן, אומר דבר תורה, דבר שאם לפני שנה הייתם אומרים לי שהוא יעשה, הייתי אומרת אין סיכוי…
חוץ מאיתנו הישראלים שמטיילים ומחפשים מקום מקלט בשבת, היה איתנו גם חואן – בחור מקומי שמגיע כל שבת לארוחות, באיזשהו שלב של השיחה הקולחת סביב שולחן השבת, הוא עוצר ואומר: "כל שבת אני מופתע מחדש איך קבוצה של אנשים זרים לגמרי, שלא נפגשתם מעולם ואולי גם אחרי הארוחה הזו לא תפגשו שוב, מתכנסים סביב שולחן השבת ומעבירים שיחה יחד עד השעות המאוחרות של הלילה". תחושת צמרמורת, התרגשות והודיה על העם שלנו, על מי שאנחנו, עטפה אותי.
הגענו לסלטה בידיעה שאנחנו מגיעים בדיוק לעונת הקרנבל פה, הקרנבל מסמל את סיום הקיץ שלהם פשוט חוגגים. לכן נשארנו עוד לילה בסלטה ובצאת השבת התארגנו בזריזות ויצאנו לתהלוכה יחד עם משפחת בן ישי .
הקרנבל היה מחזה מרשים ויפה. נכון, זה לא הקרנבל בברזיל שהכל מתוקתק עם טריבונות ענקיות וכו'. מדובר במשהו יותר מקומי ואוטנטי והיה לזה את היופי שלו.
כל אחד רוקד, לא רק אנשים עם good looking. נשים וגברים בני/ות 60 ++ ,ילדים קטנים, לבושים בתחפושות מהודרות ופשוט נהנים מהחיים- פשוטו כמשמעו. חלק מהקרנבל הוא משחק בהשפרצת קצף ומריחת צבע אחד על השני. מהר מאוד הילדים הצטרפו לחגיגה, הצטיידו בקצף ומשקפים להגנת העיניים, וכיסחו את המקומיים🤭. אביגיל זכתה למנה של צבע שמישהו בא ופשוט מרח את פרצופה… בשעות הקטנות של הלילה שבנו הביתה בהתרגשות רבה – חוויה שונה ומיוחדת שזכינו לעשות.

בוקר יום ראשון נאלצים לעזוב את הדירהה(הדירה היתה נוראית אבל המעבר ללילה אחד גם מבאס..). ארזנו את עצמנו (מזל שהשכרנו באותו בוקר את הרכב שילווה אותנו החל ממחר לרוד טריפ!) מהר מאוד הבנו שהדירה, שהזמנו ללילה אחד, לא באמת מחכה לנו… לטענת בעלת הדירה כבר אין לה בכלל דירה ומבקשת שנפנה לairbnb. המומים, יושבים באוטו עם כל הציוד מתחילים לשלוח עשרות הודעות , מכתתים רגלנו ברחובות סלטה לחיפוש מקום להניח בו את הראש רק ללילה אחד.
נאדה.
אין כלום.
הכל מפוצץ full!
מיואשים אמיתית, מדברים עם בן ישי והם ישר מודיעים : "בואו אלינו, שימו כאן את הילדים ותצאו לחפש". כשמגיעים אליהם מורן רואה אותי… מגיעה ישר ונותנת לי כזה חיבוק, כזה חיבוק מדוייק, כזה של כמה שניות, אבל שהעביר כל כך הרבה אנרגיה של אהבה, של טוב ושל נחמה. הילדים ברגע עפים ומשחקים יחד.
אנחנו עושים חושבים.
רגע עם כוס קפה, נרגעים ונושמים. מורן ושי בלי להתבלבל לרגע מודיעים "אתם נשארים כאן ואנחנו נסתדר. נתחלק במזרונים, תפסיקו לחפש. פשוט אין וחבל על האנרגיה".
באיזה רוחב לב וכאילו זה מובן מאליו.
הכנסת אורחים במלוא מובן המילה.
אין לתאר.

הולכים כולנו יחד לסופר, מביאים מזרונים מבית חב"ד ויאללה מסיבת פיג'מות.
וככה, מצאנו את עצמנו מדלגים על עוד מהמורה בדרך שהמסע וארגנטינה הציבו לנו, הפעם עם עזרת חבר!!!

בבוקר יוצאים לדרך יחד עם משפחת בן ישי לשבועיים הקרובים.
השבוע רוד-טריפ מדרום לסלטה ובשבוע הבא רוד טריפ מצפון לסלטה.
נוסעים.
כעבור כשעה מתחילים להתגלות לפנינו מראות מהפנטים מאגמי ברילוצה המוריקים ירוק ,מיערות הגשם והמפלים של איגואסו, מכל עבר המדבר. נופים מדבריים משוגעים, בשלל צבעים, קירות דקים-דקים של אבן, קקטוסים.. משהו אחר..
מרגישים על מאדים תרתי משמע… מדלגים מתצפית לתצפית, מקניון אחד למשנהו, מתצורת חול אחת לתצורת חול אחרת. משוגע!!
באיזהשהוא שלב מרגישים שהעינים לא יכולות להכיל את הנוף העוצמתי הזה.
היום זכינו גם לראות את שי גוזר את החוגר. היום הוא השתחרר מצה"ל סופית, אחרי 30 שנים אינטנסיביות למען מדינת ישראל, אשרינו שזכינו!

בסוף היום מגיעים לכפר קפז'טה. מקום שכוח אל אמיתי , אבל אפשר לנשום:  דירה מסבירת פנים מזה שבוע…

קמנו ליום שמשי ונעים ויצאנו לטיול יומי בכיף.
אביה ושירה תפסו פיקוד יחד והובילו אותנו בעוז.
‏וככה, אנחנו מהלכים בין קקטוסים, נוף מדברי, הרים אדומים, נחל זורם שחוצים אותו מידי פעם , וירוק.
השילוב הזה בין האדום , הירוק והמים כל-כך לא רגיל בעינים שלנו. נהדר!
אך לצערנו, טליה חטפה מכה רצינית בקרסול בזמן הטיול ושי נאלץ לסחוב אותה על גבו עד סוף המסלול, תכלס? איש צבא. קטן עליו…
אבל באסה ממש. מה גם שגרם לטליה ומורן לא להמשיך איתנו ביום למחרת!

את היום הבא ארגנו מבעוד מועד. נסיעה של 3 שעות ברוטה 40…
אתם בטח מתארים נסיעה בכביש ראשי.אז זהו, שלא…
השכמנו קום ממש וברבע לשש יצאנו לדרך.
הנהגים האמיצים התחילו את הנסיעה בחושך ואנחנו המשכנו לחרופ…
אבל רק קצת, כי כשהשמש זרחה – המרחבים והמראות שנגלו לעיננו לא אפשרו לנו לעצום את העין שוב…
נסיעה בתוך המדבר, שממה אמיתית רק יופי של נופים, תצורות סלע, הרים ואנחנו.
מדי פעם איזו "עיירה" של בית או שניים.
מבוץ…
הגענו ל"עיירה" Seclantas, שם חיכה לנו המדריך טוני, שלקח אותנו לעומק המדבר לראות תצורות נוף מיוחדת שהמים יוצרים עם החול.
לא יאומן איך המים יוצרים תצורות כאלה, משהו משוגע.
שוב הרגשנו שאנחנו הולכים על מאדים…
נסיעה ארוכה-ארוכה חזרה הביתה. שלוש שעות והגענו בדיוק לחשיכה.

חוזרים הביתה עייפים עייפים וכשמגיעים…
כמו קסם, שולחן ערוך עם כל טוב!!
מרק חם ,ירקות אפויים ,סלטים בשפע. אמאל'ה!!! מורן פשוט פינקה אותנו בטירוף.
אכלנו והרגשנו כמו מלכים.

בוקר חמישי מתחילים בביקור ביקב. האיזור פה הוא איזור אידאלי לגידול גפנים ויצור יין ,השמועות אומרות שהיין פה משובח במיוחד. אך כשהגענו אמרו שאין הדרכה היום, אך ניתן לסייר בכרמים.
וכך מאילוצים טכניים, נהננו מהדרכה בעברית של האגרונום המדופלם אבישי אבני-מיה…
המשכנו בדרכנו לדיונות חול נחמדות אבל לא משהו שהייתי מתעכבת עליו…
פיקניק נחמד בדרך ויאללה לסלטה לסופשבוע.

הטיול השבוע יחד עם משפחת בן ישי הוכתר בהצלחה מרובה בכל החזיתות! החברה, השהות יחד, האינטרקציה של הילדים ביחד וגם שלנו המבוגרים.. בכלל לא מובן ומרגש כל פעם מחדש.
כמה טוב היה לנו.
אילו מראות מופלאים ראינו ואיזו חברה נהדרת היתה לנו.

מה למדנו השבוע?

• שיעור חשוב מהי הכנסת אורחים
• התמונות לעולם (לעולם!) לא יצליחו להכיל את המרחבים והמראות המטורפים שאנחנו רואים.
• ‏כשאתה רואה על המפה שיש עיירה בדרך – אל תבנה על כוס קפה או אפילו קולה, כי לרוב כשתגיע יהיה בית אחד וכנסיה אחת בלבד.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

1. שרה

כיף לקרוא וכך ללוות אתכם במעט במסע המרתק..