Feliz Januca

Feliz Januca והתחלת גואטפה

וואו! חג החנוכה פשוט היה כיף! בהתחלה חשבתי שלא יהיה כיף בחנוכה לא בארץ אבל בסוף היה לנו ממש ממש כיף! את פרסום הנס בחנוכה עשינו בשלושה מקומות
 1- Jardin (חרדין)

2- Medellin (מדג'ין)
3- Guatape (גואטפה)
בנר ראשון הזמנו את משפחת ניר להדלקת נרות. בהדלקת הנרות היה סיר שלם של ספינג' שנגמר בדקות מעטות. היה ממש כיף לחגוג עם ישראלים! בנר שלישי עברנו לעיר הגדולה מדג'ין (2 מיליון תושבים!) במדג'ין יש מערכת מטרו ענקית מעל הקרקע ולא מתחת. ביום שהגענו למדג'ין הלכנו לתחנת מטרו בכדי להגיע לכיכר יפה. כשהגענו היו מלא אנשים בתחנה וכל הרכבות היו מפוצצות. עברו 10 דקות עד שעלינו על רכבת צפופה פחות😵. הכיכר היתה מלאה בפסלים של אמן קולומביאני מפורסם (Butero)(מה שמיוחד בפסלים הוא שהם של אנשים שמנמנים). יום לאחר מכן הלכנו לשכונה שנקראת comuna 13 מה שמיוחד בשכונה הזאת הוא שכל השכונה מלאה בגרפיטי, מה שעוד מיוחד בה זה בגלל שהיא על הר אז יש בה מדרגות נעות סתם ככה באמצע העיר (היה כל כך נעים להסתובב בשכונה עד שהיה קשה להאמין שלפני 20 שנה היא היתה שכונת פשע) בערב של יום זה הזמנו את החבדניקים של הבית חב"ד לאכול איתנו ספינג'ים. ביום שישי הלכנו לטיול ברכבל של עשרים דקות לפארק Arvi. מה שמיוחד ברכבל הוא שזה התחבורה הציבורית שלהם(הם אשכרה מגיעים ככה ממקום למקום בעיר!) בשבת היינו בבית חב"ד, היה ממש כיף לחגוג את חנוכה עם עוד 100 איש, האווירה בבית חב"ד היא ממש מיוחדת וזכינו לשמוע קריאת התורה מספר חדש! בבית חב"ד יש כל מיני מנהגים מגניבים למשל: בערב מחלקים לכל המבוגרים ערק ואז מישהו צועק: בית חב"ד מדג'ין! סברי מרנן! ואז כולם עונים לו לחיים ככה כל הארוחה. עוד מנהג מגניב הוא שכל מי שעולה לתורה מקבל "החלטה טובה" זה אומר שהוא בוחר משהו שהוא רוצה להשתפר בו.
ביום ראשון נסענו לעיירה הקטנה גואטפה זאת עיירה שכל הסביבה שלה הוצפה כדי לייצר חשמל כך שיצא שיש אגם ענק מלא באיים. ביום שני הלכנו לסלע הענק של גואטפה המתנשא לגובה 130 מטר. להר עולים ב708 מדרגות והטיפוס ארוך ומעייף אבל בסוף רואים נוף יפה ממש! היום שטנו בסירה אל הסכר שיוצר את האגם.
זה הכל להפעם מתגעגע ממש!👻🔥
נ.ב אללה הפועל!❤️

אוכל מגניב שגילינו פה הוא בנאינילוס(סוג של סופגניות).

לפוסט הזה יש 3 תגובות

1. רחל

וואו איזה חוויות מדהימות!! אתם זוכים לחזק ולהיות שליחים לעם היהודי.
    ממ פרסום הנס והיהדות.

2. אילנה אמרומין

איזה כיף לכם! איזה חוויות משפחתיות ומלמדות אתם עוברים! התמונות מרגשות ומשקפות הרבה שמחה. תמשיכו להנות מכל רגע!